9 januari - mitt jullov

0kommentarer

Började första jullovsveckan med att jobba lite extra nu när jag hade tid.
Julafton var riktigt mysig, vi vaknade upp i Juoksengi, Lucas fick öppna ett paket - Alice i underlandet, som vi kollade på direkt. Vi åkte till Ötå en sväng och sedan var det middag. Å vad jag älskar julmat! Skinkan, rödbetssalladen, leverpastejen, lite lax och någon köttbulle och prinskorv. Samt julmusten, den får vi inte glömma. Kan inte bli mycket bättre. Sedan kom tomten och Lucas hade det riktigt roligt, men tyvärr missade Ville tomten eftersom han var och köpte tidningen :o Fick nästan allt jag önskat mig plus lite till så är supernöjd. Sedan bar det av mot Svastein för mera klappar och julgodis.
Juldagen var det utgång på schemat, vilket var riktigt trevligt. Ingela var chaffis med sitt sprillans nya körkort, grattis! Och Camilla körde den andra bilen. Fick träffa båda Sarorna, Sanna, Malin och Ingela och så klart Milla och Ida.
Sedan var det några jobbdagar till, och pluggande. Planen var att få bort allt men hann inte riktigt då jag åkte till Umeå med Jenny i fredags. Mycket roligare än att plugga.
Vi började fredagen med att handla lite middag och frukostgrejer. Tacos till middag och en biltur in till stan på det. Lucas däckade i bilen, men när vi var tillbaka efter bilturen lekte vi snön en stund. Lucas med overall, mössa, handskar och till och med halsduk. Jag och Jenny med jacka, handskar, jag hade mössa och sedan mjukis! Lite kallt men roligt! Sen fort in i värmen för mys framför tvn.
Lördagen bestod utav shopping och hämtmat till middag. Fyndade lite smycken, en skjorta och en topp. Lucas fick två fina bilar tavlor. Galdiatornerna och fruktsallad på det. Sedan tog jag och Jenny en nattpromenad efter att Lucas somnat.
På söndag åkte vi hem mot lilla Juoksengi, men började med ett stop på Leo's lekland i Skellefteå. Oj vad vi lekte, klättrade, åkte kana, käkade mat, åkte lite mera kana och sedan när vi var helt slut var det dags att fortsätta hemmåt. I Jävre stannade vi för att få i oss lite energi i form utav choklad och kaffe, några bananer och lite vatten. Visade även var faster Lena bor och hur byn ser ut allmänt åt Jenny. Tyvärr blev det inget kaffe hos Lena, då de var på hockey i stan (piteå). Lucas klarade bilresan hyffsat bra. Lite gnäll innan Kalix men sedan var han på toppen humör och slumrade till några gånger innan vi var hemma. Skönt att komma hem men säger då att den resan gör jag gärna om!
Idag ska jag försöka plugga lite, har bara en lektion i morgon så hinner plugga då också. Sen vill jag ju mysa gärnet med Jocke! Saknat honom lite sådär ^^,
Tjaoo!

Kommentera

Publiceras ej