10 oktober

2kommentarer

Nu har ännu en helg passerat.
Fredagen började med skola som vanligt, sen mys och bus med Lucas. Kring halv 7 åkte jag, Jocke och Lucas till Juoksengi och lämna av Lucas till Ville och Sigge. Och själva fortsatte vi mot Svanstein där vi hittade en David som vi plocka upp. Nästa stop var Kuitas där Matti väntade. Sen fortsatte vi mot Neistenkangas för att hämta upp Sannas saker, fast Sanna döck upp där också oplannerat. Nu bar det av mot finland och Sannas stuga!
Riktigt mysigt var det i stugan med eldning och matlagning, som sköttes av mig och David. Sanna, Jocke och Matti gick ut för att fixa saavin och bastun, samt varmvatten att tvätta oss med.
Sen middag, oxpytt, följt av både kortspel och Med andra ord. Jag vann i nästan allt! Kortspel men framför allt i Med andra ord. Var först i Sannas lag och vi sopade banan, lätt som en plätt. Sen var jag och Matti i samma lag, även om vi inte vann lika fort, så vann vi ändå.
Samtidigt tjockade vi godis, chips och cheesballs.
Davve som var riktigt i oform för en stugtrip låg halvdöd på soffan.
Kring 1-2 var saavin och bastun klar, så det var bara att springa ut och bada. Mysigt var det.
Efteråt var det hamburgare och korv på matsedeln, och gud så gott det var. Sen var det dags för att sussa med Jocke och Kudden.
På morgonen/dagen var det frukost som gällde. Även nu hamburgare och korv. Städning och hemfärd med en tur till finska pello.
En riktigt mysig stugresa må jag säga med riktigt BRA sällskap. Det måste göras om!
När vi kom hem var både jag och Jocke ganska knäckta. Så vi slöa framför tvn nästan hela kvällen, och lekte med Lucas så mycket som vi orkade..
Tanken var att vi skulle lägga oss när Lucas gick och la sig, vilket var kring 8- halv 9, men vi fastnade framför en film som gick på tv. Den slutade 23.05 och innan vi kom i säng var kl nästan 12. Inte var vi trötta heller, vilket är ganska typiskt. Brukar ofta vara helt död hela eftermiddagen men sen när kl närmar sig 8-9 blir jag plötsligt pigg och vill inte sova på några timmar.
Gissar att kl var åtminstone 2 innan vi däckade.
Idag har jag varit hem till Petter och pluggat med Frida. Vi gjorde mycket kemi och lite matte. Är stolt över oss!
Sen har jag bara lata hemma i Svanstein och nu sitter vi, jag och Jocke, framför varsin dator, i Juoksengi och degar. Har en känsla av att kl kommer vara mer än vad jag vill att den ska vara när jag är klar med att surfa runt. Nåja, får väl gå och lägga mig tidigt imorgon istället.
Ska försöka hinna få in alla mina bilder på datan också imorgon.
Nu ska jag dra vidare!

2 kommentarer

Malin

10 Oct 2010 21:36

Julia is back :) Låter som att ni haft jätte mysigt i stugan :)

Madde

11 Oct 2010 20:20

Låter som en underbar helg! :)

Kommentera

Publiceras ej