23 februari

0kommentarer

Igår när jag klev in i bussen som skulle ta mig hem fick jag mig en liten överraskning. Där satt nämligen Ingela. Tog henne med mig hem och bjöd på middag, utelek i snön och en trip till affären, där hon köpte choklad som jag fick äta! hehe. Efter att Lucas somnat åkte vi till svanstein till Jenny, tv, te och snack blev det. Får ta en längre visit en annan gång.
Nu när jag är mamma så märker jag att det är så små saker som kan göra en lycklig på morgonen, bara en sån sak att Lucas är på bra humör hela morgonen gör allt lättare. Han vaknade, gick och la sig i soffan och såg på tv. Passade på att göra mig i ordning då. Lucas har börjat med kallingar hela dagarna, förutom när han är ute då har han blöja, och när han sover på natten förståss. När vi skulle kissa nu på morgonen märkte jag att hans blöja var torr(!) Dock varierar detta ganska mycket. Sen ville han ha välling och så gick vi ut till bilen. Även inne på dagis gick det bra, inga sura/ledsna miner alls, bara ett busigt leende när jag sa hejdå. Hoh, jätteskönt att det funkar på morgonen för det mesta.
Nu sitter jag i skolan och har en lektion kl 9. Sen åker jag hem med 12 bussen, packar träningsväskan och hoppar i bilen för att hämta upp Jenny. Ska Milla också med? =) Och så åker vi och gymmar lite. Blir superbra.
Lucas är med Jocke i kväll så jag kanske passar på att baka något nu när jag har mera tid. Får se!
Tjolahoppsan hej!

Kommentera

Publiceras ej