12 februari

0kommentarer

Hej hopp!

Idag har min dag bestått av städning. Har bäddat rent i sängen, dammtorkat rummet och vardagsrummet, kan säga att det behövdes, och dammsugit mitt rum, vardagsrummet, hallen, toan och halva köket. Skulle egentligen dammsuga ehla huset med de var något med filtret som måste rengöras och det gör inte jag. Det får mamma eller pappa fixa, och eftersom ingen av dom var hemma så blev det ingen damsugning av resten av huset. Men som kompensation har jag städat toan idag. Känner mig ganska duktig faktiskt.
Lucas har sovit nästa hela dagen. Men nu är han här nere nyvaken och glad. Sigge misstänker att han just sket. Jag tror däremot att det bara var en fis. Nåja, ser ju snart vad det var för måste byta på honom innan vi åker iväg. Lucas ska hem till farmor och farfar med pappsen och jag ska vidare till pello och hälsa på Frida. Sara kommer också. Frida fyller nämligen 18 på söndag så vi ska dit och fika idag. Roligt roligt.

I morse när jag vaknade 07.15, ingen sovmorgon här inte, var det -28 grader ute. Brrr vad kallt så blev en inne dag för mig och Lucas. Nu är det bara -15 som tur är.

Nu måste jag börja förbereda Lucas för bussfärden och sånt. I morgon ska jag med Erika, mamma, sigge och Lucas till happis. Skoj skoj!

Tjingeling!

 

Mys framför tv:n efter duchen igår :)                                                   Soligt men kallt ute idag!

Kommentera

Publiceras ej