16 februari, dagens namn Julia!

0kommentarer

Idag är det den 16 februari och jag har namnsdag!! :D tack Sara för påminnelsen ;)

Sitter just nu i svanstein och pluggar järnet medan Jocke är och spelar innebandy. Går hyfsat bra, har räknat matte och som en paus från det pluggade jag biologi. Men sen börja det gå dåligt, måste vara någon inställning på min ränkare som gör att den räknar galet. Vet inte vad det skulle kunna vara men måste vara så. Skulle räkna igen så fick jag inte ut talet, tänkte att nu har jag blanda ihop olika räknesätt men så var det inte. Prövade lösa exemplet i boken och fick ändå felsvar! Prövade alla varianter gällande parenteser men nej, det funkade inte. Så om jag ska göra provet imorgon måste jag låna en räknare, Sara (A) haha. Nä med det löser sig nog med den saken. Nu när jag inte kan räkna mer idag, och tur var väl det att jag nästan var klar med allt, fick jag genast lite tid att läsa både engelska och svenska. Men först en paus vid datorn hehe.
Är i valt och kvalet om jag ska träna imorgon, känner att jag inte har tid då jag verkligen måste plugga till biologiprovet, men sen tänker jag att jag pluggar efter skolan ända till cirkelträningen börjar, men vet inte om det blir av..Linus ville umgås och det lockar mer än vad biologiböckerna gör. Sen varför jag inte ska stanna och träna är bland annat att jag har som sagt biologi att göra, är ännu liiiite förkyld (men så pass att jag kan träna), sen kostar det ju att ta bil och när det är så kallt ute mår inte bilen bra när jag ska starta den efter att den stått ute en heldag, men jag vill ju träna!! Får ta och sova på saken.

Snart ringer nog Jocke att jag ska hämta honom så ska ta och läsa lite före det. Sen raka vägen hem i säng, så godnatt!

Kommentera

Publiceras ej