10 december

0kommentarer

Bra dag, bortsett från en liten detalj..
Dagen började med att kolla på lite film medan Lucas låg på soffan och kollade på musse pigg. Sedan var det frukost/lunch, handla på affären, åkte till svanstein för att hämta utekläder till Jocke, diskat och sedan började jag baka medan Jocke fixade middag. Tog mig äntligen tid att göra en sats lussebulla. Allt gick fin fint, extra smidigt må jag säga. Och jag visste att det gick för bra för att vara sant. När jag skulle in med andra plåten i ugnen så splach! ner på golvet, och bullorna gick inte att rädda. Fy så arg man blir! Så nu fick jag endast 21 bullar istället för 36. Bajs. Vilket betyder att jag förmodligen kommer behöva ta mig tid igen för att baka en andra sats någon dag. Nu är det bäst för bullarna att dom är goda också! Ska avnjuta med lite kaffe när middagsmättnaden försvunnit.
Känner att jag borde plugga lite filosofi idag också, ska kanske göra det efter kaffet lite senare, låter som en bra idé =)
Bilden är från förra året när jag bakade lussebulla. I år hjälpte Lucas till med att lägga ögon (russin) på bullarna och måla dom (med ägg).

Kommentera

Publiceras ej