26 juni

0kommentarer

Igår var det ju midsommar och dagen började med en härlig sovmorgon! Vaknade kl 11 av Viv och Lucas som sa att det var lunch på brukstorpet om en timma. Steg upp och gjorde oss i ordning. Väl på brukan åt vi macka, muffins och drack saft. Gott var det. Var sådär lagom mycket folk där också, träffade Frida och Petter bland andra.
Lucas visade upp sina talanger som han nyligen upptäckt, att gå. Gick som bara den, dansade lite till musiken, klappade Alvin och sedan var vi och hälsade på hästarna. Men nog var han lite skeptisk, Lucas.
Efter några timmar begav vi oss hem till farmor och farfar.
Lucas fick bada i en liten balja på gården, borde införskaffa en pool åt honom, och lekte ute med sitt duplo.
Jag och Jocke drog till rantis och köpte en välbehövlig glass. Sen var det dags för middag.
Grillat kött, men potatisgratäng. Mumma, måste då säga att Stig är en riktigt duktig grillare haha.
Till efterrätt var det krispig marängtårta med citronmeliss och jordgubbar med grädda på.
Senare mot kvällen var det sovdags för Lucas och jag och älsklingen tog bilen till Juoksengi för att kolla vad som hände på badstranden. Blev kvar några timmar, sen var vi för trötta.

I morse fick jag en sovmorgon igen, oplannerad till och med. Var så trött att jag inte vaknade av Lucas så istället flr att väcka mig tog Jocke med sig Lucas ner. Tack så mycket <3
Nu har vi varit på en kort promenad med vagnen och Lucas sussar sött där ute. Jocke kom precis upp ur duschen och jag sitter här.
Vi ska nog städa riktigt ordentligt i rummet där uppe och sen på kvällen ska jag till Tanja. Det blir bra.



Tjingelig!

Kommentera

Publiceras ej