8 februari

0kommentarer

Hejsan hoppsan.
Har inte varit aktiv alls under helgen. Men har haft dålig tillgång till datorn och dåligt med tid.
Natten hos Erika gick bra, vilket var jätteskönt.
På lördagen bar det av mot Kemi för mig, Ville, Sigge och pappa. Vi var lite sena på morgonen så pappa bad mig att köra ut bilen ur garaget, som jag aldrig gjort förut, ensam(!). Det gick ju super bra tyckte jag. Hamnade lite snett gjorde jag ju, men lyckades hållamig från att köra in i väggar och så, trodde jag. Stolt kör jag in på gården och vänder, väntar på pappa och pojkarna och berättar glatt hur det gått medan jag kör iväg mot haparanda. Efter ett ganska bra tag, ungefär vid karungi, kollar jag ut i höger backspegel och upptäcker att den är vinklad in mot bilen. "Pappa, det är nå konstigt med backspegeln, men är ju invikt", säger jag. "Har det blivit nu eller", frågar han. Tänker ett tag och kommer på att när jag körde fram in i garaget, i ett försök att räta på bilen lite, råkade jag kanske köra in med backspegeln i väggen. Opsis! hehe. Nå som tur är gick ju inget sönder, men får nog öva på det där lite.
Väl i happis fick jag träna på att köra i rondeller och det gick hyfsat bra för att vara första gången måste jag säga. Roligt var det också. Sedan bytte vi plats med pappa och åkte vidare till Kemi. Tävling väntade där för Villes del. Jag upptäckte ett litet litet köpcenter och tog med mig Sigge dit och kollade in alla kläder i butikerna. Hittade ett par 300 kr jeansleggings för endast 150, provade och köpte dem. Bra där. Sen gick vi tillbaka till hallen och kollade matcher.
När jag kom hem var det mys framför tv:n med älsklingen och Lucas, melodifestivalen var det som gällde. Gick si sådär med att lyssna på bidragen då Lucas var lite väl högljudd men äsch, det gör inget, var ändå inte nå superbra låtar.
Söndagen var en riktig latar dag. Kollade tv i princip hela dagen och läste ut min bok "innan jag dör" vilket jag inte var mentalt förberedd på att göra. haha.
Idag har vi skjutsa Jocke till Rappe för de skulle visst träna lite musik. Jag och mamma åkte till Pello och kollade lite där efter nå gardiner och sedan åkte vi till Ötå med Ville och Sigge. Ville for till biblan och Sigge klippte håret. Bokade också en tid till mig imorgon kl 11.00 före biologin. Får se om jag tar med mig Lucas eller hur jag gör. På tal om biologi! Måste plugga, har ju prov på torsdag. Det hade jag glömt.
Snart kommer Jocke och får hoppas att vi bara myser och latar och gör inget mer. 
Nä nu ska jag dra vidare.

Tjingeling
 

Kommentera

Publiceras ej