1 februari

0kommentarer

Blev inget bloggande på lördag då jag inte kunde logga in på bloggen och senare när jag skulle försöka var datorn upptagen. Så det sket sig. På söndag så var det utevistelse endast som stod på schemat så inget bloggande då heller.

Helgen har varit bra. Fredag var vi ensamma hemma jag, Joakim och Lucas. Mys med lilla familjen då. Vi busade en hel del med Lucas innan det var läggdags för det lilla knytet, sedan myste vi framför en film men ett enormt sötsug. Som tur var kom Vivi och Stig hem vid 22.00 tiden och vi fick lite godis :)
Lördag bar de av ut och fota när Jocke hoppade med skotern. Men vi gick ut för sent så de hann bli för mörkt, så alla bilder är typ suddiga. Och fota när han hoppar med blixt var ju mindre lyckat. Nåja, det dög åt Jocke iallafall. Sen på kvällen var det ännu en filmkollar kväll. Med meeer godis. Tvingade pappa att köra oss till Rantis så vi kunde köpa godis, och så att jag fick köra. hehe.
Söndag sov vi länge båda två, Stig tog Lucas vid halv 8 så det tackar vi för. Sen gick Jocke ut och byggde på sitt hopp en liten stund, for till Jim en snabb sväng föratt hämta nån skruv till styret och sen for jag och Joakim ut med skotern en sväng. Första turen för mig i år. Det var roligt och mysigt men också väääldigt kallt om mina stackars fötter.

Min superbra vinterskor har blivit sämre med åren. 6e året jag använder dom så gissar att det är dags för ett par nya. Mamma sa att jag ska köpa nu för det reas visst ut sånna rejäla vinterskor (Y)

Sen blev det att sova i svn ända till idag. Vaknade till ett tomt hus, Vivi var på jobbet, Joakim i skolan och vette katten var Stig tagit vägen. Mami hämtade mig kring 9 och så for vi till återvinningen och var duktiga.
Sen har vi myst med Lucas som för tillfället sover i kukongen dä uppe. Kollat lite resor, drömt om utlandet i början av sommaren men tror nog det bara blir en vistelse till stockholm. Men sen bär det ju av till turkiet med Erika när skolan börjat! Wiiiie, det ser vi fram emot! Måste ta och boka snart Erika.

Tänkte ta och sy om lite kläder och laga några klädesplagg. Får se om jag vågar ge mig på det. Är inte den bästa på att sy, men inte den sämtsta heller! Men först ska jag laga mat och det står kyckling filé och ris på schemat. Så önska mig lycka till!

Men före det välkomnar vi lilla Agnes till världen och grattar de stolta föräldrarna. GRATTIS!

Tjingeling.

Kommentera

Publiceras ej